Kerékpárral is megközelítheted a ládát, amennyiben nem probléma a homokban való biciklizés több mint 1km-en keresztül.
A 153-as vonal története
A Bács-Kiskun vármegyében fekvő Kiskőrös-Kalocsa-vasútvonal a MÁV 153-as számú, egyvágányú, nem villamosított 34,7 km hosszú mellékvonala. A vasútvonalon 2007. március 4. óta szünetel a személyszállítás és talán sosem fog újra elindulni. Azóta a teherforgalom ugyan a foktői növényolajgyár kiszolgálása miatt 2011-ben újraindult, mivel a gyárhoz új iparvágány is épült. A Budapest-Zimony vasútvonal kalocsai szárnyvonalának építését 1881. november 14-én kezdték meg. A MÁV által épített, Kiskőrös állomástól kiágazó 30 km hosszú szárnyvonalat, a fővonal Pest és Szabadka közötti vonalszakaszával együtt, 1882. december 5-én nyitották meg. Ekkor érkezett meg az első menetrend szerinti szerelvény is.
Járművek a vonalon
Az 1930-as évektől a személyszállítást ABmot motorkocsikkal látták el, majd az 1970-es évek közepétől néhány évig M32-esek vontatták a személyvonatokat. Az 1980-as évek elejétől 2007-ig a személyszállítást kizárólag Bzmotokkal végezték. A tehervonatokat régebben 324-es és 424-es gőzmozdonyok továbbították, Kalocsán kétállásos mozdonyszín volt. Később az 1960-as és 1970-es években, a dízelmozdonyok megjelenésével, M31 és M44 mozdonyok váltották fel őket. A kalocsai kiképzőközpont miatt a vonal katonai jelentősége is nagy volt, azonban a kiképzőközpont bezárásával megszűntek a katonai szállítások.
Az utolsó járat
Néhány kiskőrösi fiatal átérzi és átéli a helyzetet, és Petőfit idézik (ki mást Kiskőrösön?): "száz vasútat, ezeret, csináljatok, csináljatok!" A műsor után még nem szekéren megyünk vissza Kalocsára, mint a költő hajdanán, de ez már tényleg az utolsó vonat: 19 óra 3 perckor megkezdődik a végső visszaszámlálás.
Kecel-Szilos, Kecel, hamar megy ez. Közeleg a vég, az utasok, tüntetők, sajtó, rádió, televízió, a kocsik belsejében már állva várjuk a kegyelemdöfést. Mint bajtársak túlerővel szemben a hősi halált, szálfaegyenesen, rezzenéstelen arccal: jöjjön, aminek jönnie kell, a busz. Irdatlan kürtszó hasít bele a koratavaszi est sötétjébe minden szintbeli átjárónál, mozdonyvezetőnk köszön utoljára egy nagy kalappal annak a világnak, amelyikkel soha többé nem találkozik. És befutunk a II. vágányra, 19:49-et mutat az állomás órája, a Kalocsa tábla alatt egymás kezét rázzuk, elköszöngetünk, odébb állunk a jelképes sír, a sín mellől. Csak a hideg birkapörkölt marad még a klubban, csak a langyos bor lötyög még a palackok alján, csak a helybéli vasutasok temetnek tovább.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget!
[g:hu+ 2.9.12]
A beígért esős idő miatt nem mentem a Mecsekbe túrázni, helyette délelőtt gyorsan megkerestem ezt a ládát, melyet rendben a helyén találtam, így most már ismét megvan az összes Bács-Kiskun megyei láda.
Köszi a rejtést, ez volt a 2222. találatom!!! :)
Péntek délután a három mozgó megtalálása után, jött egy új állandó csésze megtalálása. Több száz kilométer megtétele után nagy séta a homokban. Valóban láda érdemes hely, most restellem magam mint volt moderátor, tavaly hasonló vasúti hidat nem engedtünk át.(:(:(:
A második oldalra írtam, itt is később módositom az időpontot.
Gratulálok és köszönöm szépen a lehetőséget.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
A láda remek helyre vezet, a megszünt vasúti útvonalra emlékezés mellett a Duna-völgyi főcsatorna nagyon szép, színes, növényzetben dús arcát mutatja jelenleg.
Először 10:14-kor érkeztünk a helyszínre, viszont egy horgász ekkor pontosan a híd déli lábánál "állomásozott", így csak szétnéztünk, fotóztunk, de a logolás lehetetlen volt. Aztán egy kis kalocsai Duna-parti kirándulás és ebéd után visszatértünk. Ekkor már láttuk, hogy T. Szilvinek sikerült találatot jegyeznie, és valóban "szabad" volt a terep, jöhetett a gyors találat. Mindenesetre elképzelhető, hogy főleg hétvégén horgászok zavarhatják a biztonságos logolást. Majd meglátjuk...
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.9.12]
A DVCS partján, a híd mellett parkoltam, onnan sétáltam a rejtekadó vasúti hídig.
Nagyon szuper, nyugis, madárdaltól hangos hely. (Persze amíg nem jön a vonat:) A DVCS mellett van itt két kisebb tó is, azok is szépek.
A rejtek könnyen meglett, sajnos már most is jól látható a kesser ösvény a nagy gazban. A dobozt lentről megláttam, logolás után néhány kaviccsal próbáltam álcázni.
A kisvasút ismerős számunkra, többször keresztezzük útjainkat. A gyümölcsösünk a kiskőrösi Remerenció dűlőben van, ott régen megállt a vonat. Ma egy pihenőhely és egy emléktábla jelzi az egykori megálló helyét.
A kisvasút leállítása előtt az utolsó utak egyikén, volt szerencsénk utazni a vezetőfülkében. A kertszomszédunk Imre ugyanis mozdonyvezető volt és meghívott minket egy kirándulásra. Az akkor még ovis Balázs a vezető ölében tehette meg az utat Kalocsáig.
Szomorú a vasútvonal elmúlása, de sajnos biztosan szükség volt rá. Régen bejártam a tanösvényt is, ami nagyon tetszett. A DVCS környezetét egyébként is nagyon szeretem, így örülök, hogy ide került a láda. A szúnyogok már nagyon éhesek voltak mire odaértem, jónéhányat jól is lakattam :)
A láda védett helyen van, remélhetőleg a horgászok nem fogják kifigyelni.
Köszi a rejtést! Sok megtalálót kívánok!
mmcccxlvi